CompletedItemCostCalculation

Completed Item Cost Calculation

Minor Business Rule

Object Name: N3102150

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: NER

Data Structure

D3102150 - Completed Item Cost Calculation

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
mnOrderNumberDOCOMATH_NUMERICREQNONE

A number that identifies an original document. This document can be a voucher, a sales order, an invoice, unapplied cash, a journal entry, 
and so on.

mnErrorIndicatorEINDMATH_NUMERICOPTNONE

This is the error indicator associated with this field.  If this indicator (as passed in the indicator array from the interface program) is on then 
this field is in error and will be highlighted.  A value of "00" (blanks) indicates that there is no error indicator associated with this field. This value 
is determined by the Build Prompts function and should not be changed.

cErrorLevelERLVcharOPTNONE

This field indicates the severity of the error message and to denote warning messages.

mnShortItemNumberITMMATH_NUMERICREQNONE

An inventory item number. The system provides three separate item numbers plus an extensive cross-reference capability to other item 
numbers (see data item XRT) to accommodate substitute item numbers, replacements, bar codes, customer numbers, supplier numbers, and 
so forth. The item numbers are as follows:   o Item Number (short) - An eight-digit, computer-assigned item number     o 2nd Item Number - The 
25-digit, free-form, user defined alphanumeric item number     o 3rd Item Number - Another 25-digit, free-form, user defined alphanumeric item 
number

szCostComponentCOSTcharOPTNONE

A code that designates each element of cost for an item. Examples of the cost object types are:   o  A1  Purchased raw material   o  B1  
Direct labor routing rollup   o  B2  Setup labor routing rollup   o  C1  Variable burden routing rollup   o  C2  Fixed burden routing rollup   o  Dx  Outside 
operation routing rollup   o  Xx  Extra add-ons, such as electricity and water  The optional add-on computations usually operate with the type 
Xx extra add-ons. This cost structure allows you to use an unlimited number of cost components to calculate alternative cost rollups. The 
system then associates these cost components with one of six user defined summary cost buckets.

szLocationLOCNcharOPTNONE

The storage location from which goods will be moved.

szLotLOTNcharOPTNONE

A number that identifies a lot or a serial number. A lot is a group of items with similar characteristics.

mnCostUNCSMATH_NUMERICOPTNONE

The amount per unit, derived by dividing the total cost by the unit quantity.

cModCostByWorkCenterEffMWCEcharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup creates cost component B4  (for labor efficiency) based on the direct labor value (cost 
component B1) and the Work Center Efficiency percent from the Work Center Master table (F30006). For World: Valid values are:    Y Yes. Create 
cost component B4.    N No. Do not create cost component B4. For OneWorld: To create cost component B4, click the Modify cost by Work 
Center Efficiency option under the Costing Options heading.

cOverheadPerOrRatePORRcharREQNONE

An option that determines whether values for overhead fields (cost components C1 through C4) in the Work Center Rates table (F30008) are 
expressed as percents or rates. For World: Valid values are:    R Express overhead values as rates (currency values).    P Express overhead 
values as percents. For OneWorld: To specify whether the system expresses the overhead fields as percents or rates, click either Percents 
or Rates under the Overheads heading.

cIncVarMachOvhInCostIVMOcharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup creates cost component C1  (for variable machine overhead) in the Cost Components 
table (F30026). For World: Valid values are:    Y Yes. Create cost component C1.    N No. Do not create cost component C1. For OneWorld: To 
create cost component C1, click the Include Var. Machine Overhead in Cost option under the Costing Options heading.

cIncFixMachOvhInCostIFMOcharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup creates cost component C2  (for fixed machine overhead) in the Item Cost Component 
Add-Ons table (F30026). For World: Valid values are:    Y Yes. Create cost component C2.    N No. Do not create cost component C2. For 
OneWorld: To create cost component C2, click the Include Fixed Machine Overhead in Cost option under the Costing Options heading.

cCalcVarOvhOnDirectLbrCVDLcharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup includes direct labor expenses (cost component B1) in the total used to calculate variable 
labor overhead (cost component C3). For World: Valid values are:    Y Yes. Include direct labor expenses.    N No. Do not include direct labor 
expenses. For OneWorld: To include direct labor expenses, click the Calculate Var. on Direct Labor option under the Costing Options 
heading.

cCalcVarOvhOnSetupLbrCVSLcharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup includes setup labor expenses (cost component B2) in the total used to calculate variable 
setup overhead (cost component C3). For World: Valid values are:    Y Yes. Include setup labor expenses.    N No. Do not include setup labor 
expenses. For OneWorld: To include setup labor expenses, click the Calculate Var. on Setup Labor option under the Costing Options 
heading.

cIncWcEffInOvhCVDScharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup includes work center efficiency when calculating overhead values, if you specified that 
you want to modify costs by work center efficiency. For World: Valid values are:    Y Yes. Include work center efficiency.    N No. Do not include 
work center efficiency. For OneWorld: To include work center efficiency, click the Include Work Center Eff. in Overhead option under the Costing 
Options heading.

cIncVarOvhInCostIVOcharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup creates cost component C3  (for variable labor overhead) in the Item Cost Component 
Add-Ons table (F30026). For World: Valid values are:    Y Yes. Create cost component C3.    N No. Do not create cost component C3. For 
OneWorld: To create cost component C3, click the Include Variable Labor Overhead in cost option under the Costing Options heading.

cIncFixOvhInCostIFOcharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup creates cost component C4  (for fixed labor overhead) in the Item Cost Component 
Add-Ons table (F30026). For World: Valid values are:    Y Yes. Create cost component C4.    N No. Do not create cost component C4. For 
OneWorld: To create cost component C4, click the Include Fixed Labor Overhead in cost option under the Costing Options heading.

cCalcFixOvhOnDirectLbrCFDLcharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup includes direct labor expenses (cost component B1) in the total used to calculate fixed 
labor overhead (cost component C4). For World: Valid values are:    Y Yes. Include direct labor expenses.    N No. Do not include direct labor 
expenses. For OneWorld: To include direct labor expenses, click the Calculate Fixed on Direct Labor option under the Costing Options heading.

cCalcFixOvhOnSetupLbrCFSLcharREQNONE

An option that determines whether the cost rollup includes setup labor expenses (cost component B2) in the total used to calculate fixed 
setup overhead (cost component C4). For World: Valid values are:    Y Yes. Include setup labor expenses.    N No. Do not include setup labor 
expenses. For OneWorld: To include setup labor expenses, click the Calculate Fixed on Setup Labor option under the Costing Options heading.

cMachineRateSourceMARScharREQNONE

A code that specifies the source for machine rates when the system calculates routing costs for an estimate. Valid values are:    1   Work 
Center Rates table (F30008).    2   Equipment Rates table (F1301)

cLaborRateSourceLARScharREQNONE

A code that specifies the source for labor rates when the system calculates the routing costs for an estimate. Valid values are: 1 Work Center 
Rates table (F30008)   2 Employee Labor Rates table (F00191)

mnTransactionUnitCostUNCSMATH_NUMERICOPTNONE

The amount per unit, derived by dividing the total cost by the unit quantity.

mnTransactionCompletedUnitsCLATMATH_NUMERICREQNONE

The actual amount to produce a given amount of product.

mnTransactionScrapUnitsCTS8MATH_NUMERICREQNONE

The number of units of unaccounted scrap that the system associates with a specific component for a work order.  Manufacturing 
accounting uses these units to process associated journal entries and update production costs for actual orders.

mnCompletedUnitsCLUNMATH_NUMERICREQNONE

The actual units to produce a given amount of product.

mnScrappedUnitsSLUNMATH_NUMERICREQNONE

The units scrapped for the work order.

szJobNumberJOBNcharREQNONE

The code that identifies the work station ID that executed a particular job.

cParentOrChildPARTcharOPTNONE

An option that specifies whether the system displays parent records or child records. If you turn on this option, the system displays parent 
records for the address book number entered. Also a field that indicates whether a record is a parent or child. For the field, valid values 
are: P Parent   C Child  

szBranchPlantMMCUcharREQNONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

cModeMODEcharOPTNONE

The processing mode used in Purchase Order Consolidator to signify when specific orders are being processed.

szCostMethodLEDGcharREQNONE

A user defined code (40/CM) that specifies the basis for calculating item costs. Cost methods 01 through 19 are reserved for J.D. Edwards 
use.

cCostByWorkCenterCWCcharOPTNONE

A code, maintained in the Manufacturing Constants program (P3009), that indicates whether the system tracks cost variances for discrete 
and process items on a summarized level in the Item Cost Component Add-Ons table (F30026) or on a detailed level in the Item Cost 
Component Detail table (F300261). Valid values are: Y Yes. Maintain costs on a detailed level by cost component and work center. N No. Maintain costs 
on a summarized level by cost component only.

cUseF3111CacheEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

mnF3111CacheJobNoJOBSMATH_NUMERICOPTNONE

The job number (work station ID) which executed the particular job.

szWorkOrderUOMUOMcharOPTNONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

Related Functions

None

Related Tables

None