CalculateDaysBetweenDates

Retrieve Step Progression Information

Minor Business Rule

Object Name: N0701270

Parent DLL: CPAY

Location: Client/Server

Language: NER

Data Structure

D0701270D - CalculateDaysBetweenStepProgressionDates

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
mnAddressNumberAN8MATH_NUMERICOPTNONE

A number that identifies an entry in the Address Book system, such as employee, applicant, participant, customer, supplier, tenant, or 
location.

szStepProgressionBasedFromBDTcharOPTNONE

A code that indicates when you want the fiscal period to begin.

jdDateWorkedDWKJDEDATEOPTNONE

The date used as the actual work date or pay-period ending date.

mnNumberOfDaysMATH01MATH_NUMERICOPTNONE

- - - Good Performance Low Value. 

Related Functions

None

Related Tables

None
GetNewRatesFromUnionTable

GetNewRatesFromUnionTable

Retrieve Step Progression Information

Minor Business Rule

Object Name: N0701270

Parent DLL: CPAY

Location: Client/Server

Language: NER

Data Structure

D0701270B - Get New Rates from Union Table

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
szUnionCodeUNcharOPTNONE

A user defined code (06/UN) that represents the union or plan in which the employee or group of employees work or participate.

szBusinessUnitMCUcharOPTNONE

An alphanumeric code that identifies a separate entity within a business for which you want to track costs. For example, a business unit 
might be a warehouse location, job, project, work center, branch, or plant. You can assign a business unit to a document, entity, or person for 
purposes of responsibility reporting. For example, the system provides reports of open accounts payable and accounts receivable by 
business unit to track equipment by responsible department. Business unit security might prevent you from viewing information about business units 
for which you have no authority.

jdDateWorkedDWKJDEDATEOPTNONE

The date used as the actual work date or pay-period ending date.

cShiftCodeSHFTcharOPTNONE

A user defined code (00/SH) that identifies daily work shifts. In payroll systems, you can use a shift code to add a percentage or amount to 
the hourly rate on a timecard. For payroll and time entry: If an employee always works a shift for which a shift rate differential is applicable, 
enter that shift code on the employee's master record. When you enter the shift on the employee's master record, you do not need to enter the 
code on the timecard when you enter time. If an employee occasionally works a different shift, you enter the shift code on each applicable 
timecard to override the default value.

mnRtHourlyPHRTMATH_NUMERICOPTNONE

The employee's hourly rate, which is retrieved during time entry. If you enter a rate in this field on any other form, that rate can override the 
value in the Employee Master table. In the Employee Master table, this number is the employee's base hourly rate. In the Union Rates table, it 
is the straight time rate. NOTE: If you change the number of the data display decimal digits for this field, you must also change fields Rate - 
Base Hourly (BHRT) and Rate - Hourly (SHRT) so that they have exactly the same number of data display decimal digits.

mnRateOvertimeOH1MATH_NUMERICOPTNONE

The rate of pay for "regular" overtime.

mnRateDoubleTimeOH2MATH_NUMERICOPTNONE

The rate of pay for "double" overtime.

mnRateTripleTimeOH3MATH_NUMERICOPTNONE

The rate of pay for "triple" time.

mnRateHolidayOH4MATH_NUMERICOPTNONE

The rate of pay for "holiday" overtime.

szJobTypeJBCDcharOPTNONE

A user defined code (07/G) that defines the jobs within your organization. You can associate pay and benefit information with a job type and 
apply that information to the employees who are linked to that job type.

szJobStepJBSTcharOPTNONE

A user defined code (07/GS) that designates a specific level within a particular job type. The system uses this code in conjunction with job 
type to determine pay rates by job in the Pay Rates table.

mnRtPieceworkPPRTMATH_NUMERICOPTNONE

The rate paid for the type of component (piece) produced.  If you enter a rate in this field, this rate overrides the rate in the Employee Master 
file.

Related Functions

None

Related Tables

None
GetStepTypeRequiredUnits

GetStepTypeRequiredUnits

Retrieve Step Progression Information

Minor Business Rule

Object Name: N0701270

Parent DLL: CPAY

Location: Client/Server

Language: NER

Data Structure

D0701270A - Get Job Type Step Progression Required Units

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
mnAddressNumberAN8MATH_NUMERICOPTNONE

A number that identifies an entry in the Address Book system, such as employee, applicant, participant, customer, supplier, tenant, or 
location.

szCurrentJobTypeJBCDcharOPTNONE

A user defined code (07/G) that defines the jobs within your organization. You can associate pay and benefit information with a job type and 
apply that information to the employees who are linked to that job type.

szCurrentJobStepJBSTcharOPTNONE

A user defined code (07/GS) that designates a specific level within a particular job type. The system uses this code in conjunction with job 
type to determine pay rates by job in the Pay Rates table.

szUnionCodeUNcharOPTNONE

A user defined code (06/UN) that represents the union or plan in which the employee or group of employees work or participate.

szBusinessUnitMCUcharOPTNONE

An alphanumeric code that identifies a separate entity within a business for which you want to track costs. For example, a business unit 
might be a warehouse location, job, project, work center, branch, or plant. You can assign a business unit to a document, entity, or person for 
purposes of responsibility reporting. For example, the system provides reports of open accounts payable and accounts receivable by 
business unit to track equipment by responsible department. Business unit security might prevent you from viewing information about business units 
for which you have no authority.

jdDateWorkedDWKJDEDATEOPTNONE

The date used as the actual work date or pay-period ending date.

szNewJobTypeJBCDcharOPTNONE

A user defined code (07/G) that defines the jobs within your organization. You can associate pay and benefit information with a job type and 
apply that information to the employees who are linked to that job type.

szNewJobStepJBSTcharOPTNONE

A user defined code (07/GS) that designates a specific level within a particular job type. The system uses this code in conjunction with job 
type to determine pay rates by job in the Pay Rates table.

mnRequiredUnitsGPAMATH_NUMERICOPTNONE

The actual gross pay amount for an employee. This amount is to be distinguished from the distributed gross pay amount used for labor 
distribution. See data item DPAY. When using Work Order Time Entry, this field is used to record miscellaneous pay for an employee, (for 
example, piece rate bonus).

cStepProgressionMethodMTHCcharOPTNONE

This code specifies which method the system uses to calculate job step progression units for the specified job level. Valid codes 
are: H Hours   D Days   P Pieces  

mnNumberOfDaysMATH01MATH_NUMERICOPTNONE

- - - Good Performance Low Value. 

cMovementFlagCCMFcharOPTNONE

A code that specifies whether an employee's movement to the next job type or step is done automatically or manually. Allowed Values 
include:    Y The system automatically moves employees to the next job type or job step.    N You must manually move employees to the next job 
type or job step. Y is the default value for this field

cCarryOverFlagCCCFcharOPTNONE

A code that specifies whether the total accumulated units (number of hours, days, or pieces) or only the excess units (number of hours, 
days, or pieces that exceed the required amount) are to be carried over to the employee's next job type/step combination in the Step 
Progression History table. Valid values are: N Do not carry the accumulated units into the next job type or step. Only carry forward the excess. For 
example, if an employee has a total of 520 hours in a job type and step that requires him to have 500 hours to move to the next job level, when the 
system moves him to the next job type and step, the new accumulated hours are 20. Y Carry all accumulated units into the next job type or step. 
For example, if an employee has a total of 520 hours in a job type and step that requires him to have 500 hours to move to the next job level, 
when the system moves him to the next job type and step, the new accumulated hours are 520.

cAccumulatorCodeCCACcharOPTNONE

A code which specifies whether the total number of units entered represents units worked in a designated job type or in a job type and step 
combination. Valid codes include: 1 The units entered represent the total number of units that the employee must work within the designated 
job type and step combination before advancing to the next job type and step. 2 The units entered represent the total number of units that the 
employee must work within the designated job type, regardless of the step, before advancing to the next job type. If you enter a code in this 
field, leave the Date field blank.

szInsuredPayTableNoTBEXcharOPTNONE

A code that identifies a table of pay, deduction, and benefit types that define the basis for various payroll calculations. These tables are 
used in several processes, such as defining insured pay types for workers compensation and identifying pay types to be included in automatic 
timecard generation. Step progression processing uses valid pay types from the Workers Compensation Table. You can add a code to 
the user defined code list (07/IP), and then use that code to define a range of pay types in the Workers Compensation Table (for example, 
STP for Step Progression). The Step Progression table uses the range of defined pay types to determine when an employee has met the step 
progression requirements and automatically moves to the next step. You must set up a step progression pay table if you are using the 
Hourly method for step progression processing. If you are using the Pieces method, you might want to set up pay types for individual pieces, and 
then enter the pieces pay types in the pay table. It is not necessary to set up a pay table if you are using the Days method.

jdDateBeginningEffectiveEFTBJDEDATEOPTNONE

The date that an address, item, transaction, or table record becomes active.  The meaning of this field differs, depending on the program.  
For example, the effective date could represent the following:    o When a change of address becomes effective.   o When a lease becomes 
effective.   o When a price becomes effective.   o When the currency exchange rate becomes effective.   o When a tax rate becomes effective. 

jdDateEndingEffectiveEFTEJDEDATEOPTNONE

The date on which the item, transaction, or table becomes inactive, or through which you want transactions to appear. This field is used 
generically throughout the system. It could be a lease effective date, a price or cost effective date, a currency effective date, a tax rate effective 
date, or whatever is appropriate.

mnBaseRequiredUnitsMATH02MATH_NUMERICOPTNONE

- - - Good Performance High Value. 

szBaseDateFromBDTcharOPTNONE

A code that indicates when you want the fiscal period to begin.

Related Functions

None

Related Tables

None
IsPayTypeValidForStepProgression

IsPayTypeValidForStepProgression

Retrieve Step Progression Information

Minor Business Rule

Object Name: N0701270

Parent DLL: CPAY

Location: Client/Server

Language: NER

Data Structure

D0701270C - IsPayTypeValidForStepProgression

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
mnPayDeductBenAccTypePDBAMATH_NUMERICOPTNONE

A code that defines the type of pay, deduction, benefit, or accrual. Pay types are numbered from 1 to 999. Deductions and benefits are 
numbered from 1000 to 9999.

cPayTypeValidEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

szInsuredPayTableNoTBEXcharOPTNONE

A code that identifies a table of pay, deduction, and benefit types that define the basis for various payroll calculations. These tables are 
used in several processes, such as defining insured pay types for workers compensation and identifying pay types to be included in automatic 
timecard generation. Step progression processing uses valid pay types from the Workers Compensation Table. You can add a code to 
the user defined code list (07/IP), and then use that code to define a range of pay types in the Workers Compensation Table (for example, 
STP for Step Progression). The Step Progression table uses the range of defined pay types to determine when an employee has met the step 
progression requirements and automatically moves to the next step. You must set up a step progression pay table if you are using the 
Hourly method for step progression processing. If you are using the Pieces method, you might want to set up pay types for individual pieces, and 
then enter the pieces pay types in the pay table. It is not necessary to set up a pay table if you are using the Days method.

Related Functions

None

Related Tables

None