CacheSubstitutePartsListProcess

Cache Substitute Parts List Processing

Minor Business Rule

Object Name: B3101500

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C

Data Structure

D3101500 - Cache, Substitute Parts List Processing

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
szJobNumberJOBcharNONENONE

Job Number

mnComponentItemNumberCPITMATH_NUMERICNONENONE

The short identifier for the component item number.

mnPercentOfScrapSCRPMATH_NUMERICNONENONE

The percentage of unusable component material that is created during the manufacture of a particular parent item.  During DRP/MPS/MRP 
generation, the system increases gross requirements for the component item to compensate for the loss. Note: Shrink is the expected loss of 
parent items (and hence, components) due to the manufacturing process. Shrink and scrap are compounded to figure the total loss in the 
manufacture of a particular item. Accurate shrink and scrap factors can help to produce more accurate planning calculations. Enter percentages 
as whole numbers: 5 percent as 5.0

szComponentBranchCMCUcharNONENONE

A secondary or lower-level business unit. The system uses the value that you enter to indicate that a branch or plant contains several 
subordinate departments or jobs. For example, assume that the component branch is named MMCU. The structure of MMCU might be as follows:    
Branch/Plant - (MMCU)       Dept A - (MCU)       Dept B - (MCU)       Job 123 - (MCU)

szLocationLOCNcharNONENONE

The storage location from which goods will be moved.

szLotNumberLOTNcharNONENONE

A number that identifies a lot or a serial number. A lot is a group of items with similar characteristics.

szComponentSecondNumberCPILcharNONENONE

The system provides three separate item numbers. They are:    1. Item Number (short) - An eight digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2. 2nd Item Number - The 25 digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3. 3rd Item Number - Another 
25 digit, free form, user defined alphanumeric item number. The system has an extensive cross-reference search capability (see XRT). You 
can define numerous cross references to alternate part numbers to accomodate substitute item numbers, replacements, bar codes, customer 
numbers, or supplier numbers.

szComponentThirdNumberCPIAcharNONENONE

The system provides three separate item numbers plus an extensive cross reference capability to alternate item numbers. These item 
numbers are as follows:    1. Item Number (short) - An eight digit, computer assigned, completely non-significant item number.    2. 2nd Item Number 
- The 25 digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3. 3rd Item Number - Another 25 digit, free form, user defined 
alphanumeric item number. In addition to these three basic item numbers, an extensive cross-reference search capability has been provided (see XRT).  
Numerous cross references to alternate part numbers can be user defined (e.g. substitute item numbers, replacements, bar codes, 
customer numbers, or supplier numbers).

szComponentDescriptionDSC1charNONENONE

Brief information about an item; a remark or an explanation.

szLineTypeLNTYcharNONENONE

A code that controls how the system processes lines on a transaction. It controls the systems with which the transaction interfaces, such as 
General Ledger, Job Cost, Accounts Payable, Accounts Receivable, and Inventory Management. It also specifies the conditions under 
which a line prints on reports, and it is included in calculations. Codes include the following: S Stock item   J Job cost   N Nonstock item   F Freight  
T Text information   M Miscellaneous charges and credits   W Work order

cIssueTypeCodeITCcharNONENONE

A code that indicates how the system issues each component in the bill of material from stock. In Shop Floor Management, it indicates how 
the system issues a part to a work order. Valid values are:    I Manual issue    F Floor stock (there is no issue)    B Backflush (when the part is 
reported as complete)    P Preflush (when the parts list is generated)    U Super backflush (at the pay-point operation)    S Sub-contract item (send 
to supplier)    Blank Shippable end item  You can issue a component in more than one way within a specific branch/plant by using different 
codes on the bill of material and the work order parts list. The bill of material code overrides the branch/plant value.

mnLeadtimeOffsetDaysLOVDMATH_NUMERICNONENONE

The number of days that a part is needed before or after the start date of a manufacturing work order. The system adds the leadtime offset 
days for the part to the start date of the work order to determine the actual date that the part is required. To indicate that a part is needed prior 
to the work order start date, enter the days as a negative number. To indicate how many days after the work order start date that the part is 
required, enter a positive number.

szFromGradeFRGDcharNONENONE

A user defined code (40/LG) that indicates the minimum grade that is acceptable for an item. The system displays a warning message if 
you try to purchase or issue items with grades that do not meet the minimum grade acceptable. The system does not allow you to sell items 
with grades that do not meet the minimum acceptable level.

szThruGradeTHGDcharNONENONE

A user defined code (40/LG) that indicates the maximum grade that is acceptable for an item. The system displays a warning message if 
you try to purchase or issue items with grades that exceed the maximum grade acceptable. The system does not allow you to sell items with 
grades that exceed the maximum grade acceptable.

mnFromPotencyFRMPMATH_NUMERICNONENONE

A number that indicates the minimum potency or percentage of active ingredients acceptable for an item. The system displays a warning 
message if you try to purchase or issue items that do not meet the minimum acceptable potency. The system does not allow you to sell items 
that do not meet the minimum acceptable potency.

mnThruPotencyTHRPMATH_NUMERICNONENONE

A number that indicates the maximum potency or percentage of active ingredients that is acceptable for an item. The system displays a 
warning message if you try to purchase or issue items that have a potency that exceeds the maximum potency acceptable. The system does 
not allow you to sell items that have a potency that exceeds the maximum potency acceptable.

szComponentUOMUMcharNONENONE

A user defined code (00/UM) that identifies the unit of measurement for an amount or quantity. For example, it can represent a barrel, box, 
cubic meter, liter, hour, and so on.

szComponentPrimaryUOMUOMcharNONENONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

mnQtyOrderedUORGMATH_NUMERICNONENONE

The quantity of units affected by this transaction.

mnQuantityOnWorkorderQOWOMATH_NUMERICNONENONE

The number of units hard committed to work orders in the primary unit of measure.

mnQuantityAvailableQAVALMATH_NUMERICNONENONE

A number that indicates the quantity that is available. For example, the available quantity might consist of the on-hand quantity minus 
commitments, reservations, and backorders.  Availability is user defined. You can set up availability in the Branch/Plant Constants program (P41001).  

mnQtyOnHandPQOHMATH_NUMERICNONENONE

The number of units that are physically in stock. The system displays the quantity on-hand in the primary unit of measure.

mnQtyPerQNTYMATH_NUMERICNONENONE

The number of units that the system applies to the transaction.

cPartialsAllowedPRTAcharNONENONE

When you specify component and substitute items on the bill of material, this field indicates whether the total quantity is required to be 
available or if a partial quantity available is acceptable to commit. Example: 100 lb of item A is available:        150 lb of item A is needed. If 
substitutes are not used and Partials Allowed is set to Y for item A, then the 100 lb will be committed. If substitute processing is used, substitutes will 
be checked next, and Partials Allowed on the substitute record will be considered

cFixedOrVariableQtyFORQcharNONENONE

A code that indicates if the quantity per assembly for an item on the bill of material varies according to the quantity of the parent item 
produced or is fixed regardless of the parent quantity. This value also determines if the component quantity is a percent of the parent quantity. Valid 
values are:    F Fixed Quantity    V Variable Quantity (default)    %   Quantities are expressed as a percentage and must total 100%For 
fixed-quantity components, the Work Order and Material Requirements Planning systems do not extend the component's quantity per assembly 
value by the order quantity.

cCoByProductsCOBYcharNONENONE

A code that distinguishes standard components or ingredients from co-products,by-products, and intermediates. Co-products are 
(concurrent) end items as the result of a process. By-products are items that can be produced at any step of a process, but were not planned. 
Intermediate products are items defined as a result of a step but are automatically consumed in the following step. Generally, intermediates are 
nonstock items and are only defined steps with a pay-point for reporting purposes. Standard components (Discrete Manufacturing) or ingredients 
(Process Manufacturing) are consumed during the production process. Valid values are:    C Co-products    B By-products    I Intermediate 
products    Blank Standard components or ingredients

szBranchPlantMMCUcharNONENONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

mnParentItemNumberKITMATH_NUMERICNONENONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

szTypeOfBillTBMcharNONENONE

A user defined code (40/TB) that designates the type of bill of material. You can define different types of bills of material for different uses. 
For example:    M     Standard manufacturing bill    RWK   Rework bill    SPR   Spare parts bill  The system enters bill type M in the work order 
header when you create a work order, unless you specify another bill type. The system reads the bill type code on the work order header to 
know which bill of material to use to create the work order parts list. MRP uses the bill type code to identify the bill of material to use when it 
attaches MRP messages. Batch bills of material must be type M for shop floor management, product costing, and MRP processing.

mnBatchQtyBQTYMATH_NUMERICNONENONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

mnOperationSequenceOPSQMATH_NUMERICNONENONE

A number used to indicate an order of succession. In routing instructions, a number that sequences the fabrication or assembly steps in the 
manufacture of an item. You can track costs and charge time by operation. In bills of material, a number that designates the routing step in the 
fabrication or assembly process that requires a specified component part. You define the operation sequence after you create the routing 
instructions for the item. The Shop Floor Management system uses this number in the backflush/preflush by operation process. In engineering 
change orders, a number that sequences the assembly steps for the engineering change. For repetitive manufacturing, a number that 
identifies the sequence in which an item is scheduled to be produced. Skip To fields allow you to enter an operation sequence that you want to begin 
the display of information. You can use decimals to add steps between existing steps. For example, use 12.5 to add a step between steps 
12 and 13.

mnSubstituteSequenceNumberSBNTMATH_NUMERICNONENONE

A number that indicates the sequence for the substitute items for a component. The system looks for substitute items by this sequence 
number.

cCacheActionCodeEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cCacheErrorCodeERRCcharNONENONE

This error code indicates if any errors occurred during the creation of the Trip Document Detail (F4914) records by the Delivery Document 
Set Server program (XT4914).

nNumberOfKeysINT01integerNONENONE

Number of Days in Future to Query for Responses Due. 

cSuppressErrorMessageSUPPScharNONENONE

A flag indicating whether or not runtime error messaging will occur when an error message is issued from a business function.        0 = allow 
runtime error message handling.        1 = suppress runtime error message handling.

szErrorMessageIDDTAIcharNONENONE

A code that identifies and defines a unit of information. It is an alphanumeric code up to 8 characters long that does not allow blanks or 
special characters such as %, &, or +. You create new data items using system codes 55-59. You cannot change the alias.

idCacheCursorPtrGENLNGIDNONENONE

General purpose ID variable.

cSequentialFetchEV02charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

nNumberOfCacheRecordsINT02integerOPTNONE

Number of Days in the Past to Query for Quote Requests Received. 

mnConversionFactorCONVMATH_NUMERICOPTNONE

The factor that the system uses to convert one unit of measure to another unit of measure.

cActiveIngredientFlagAINGcharOPTNONE

A code that indicates whether an item is an active component of a parent item. When the item is an active component, the system can 
calculate a parent item's expiration date by comparing all component expiration dates and choosing the earliest date. Valid values 
are: Blank The item is not an active component of a parent item. 1 The item is an active component of a parent item.

mnComponentLineNumberCPNBMATH_NUMERICOPTNONE

A number that specifies how the system displays the sequence of components on a single-level bill of material. This number initially 
indicates the sequence in which a component was added to the bill of material. You can modify this number to change the sequence in which the 
components appear.

Related Functions

None

Related Tables

None