GT3002BCopyorDeleteGenericText

GT3002B Copy, Update, Delete Generic Text

Minor Business Rule

Object Name: B3003650

Parent DLL: CALLBSFN

Location: Client/Server

Language: C

1.Functional Description

1.1Purpose

This function will

A)Delete generic text that is associated to the F3002 record based on Parent Item, Batch Qty, and Parent Branch,  Type of Bill, Component Line 
Number, and Component Item.

B)Copy the original F3002 generic text to the new F3002 record based on Parent Item, Parent Branch, Batch Qty, Type of Bill, Component Line 

Number, and Component Item. 


1.2Setup Notes and Prerequisites


1.3Special Logic

Set Process Edits = 'D' to delete the F3003 record's generic text.


Process Modes

D = Delete (Deletes Key in From variables)

U = Update (Updates by copying From to To, then deleting From)

C = Copy   (Copies From to To)


2.2Related Tables 

F00165


2.3Related Business Functions

none


2.4Processing 
If input Process Edits = Copy Mode


Copy input "From" parameters to the GT3002BF(To)  Key structure: 


From Parent Item Number

From Branch Plant

From Bill Type

From Batch Qty

From Component Number

From Component Item


Copy input "To" parameters to the GT3002BT(To)  Key structure: 

To Parent Item Number

To Parent Branch

To Bill Type

To Batch Qty

To Component Number

To Component Item


Call Copy Generic Text API

End If


If Successful

Error Code = 0


Else 

Error Code = 1

End If




If input Process Edits = Delete Mode


Copy input "From" parameters to the GT3002BF(To)  Key structure: 

From Parent Item Number

From Parent Branch 

From Bill Type

From Batch Qty

From Component Number

From Component Item


Call Delete Generic Text API


End If
If Successful

Error Code = 0


Else 

Error Code = 1

End If


Data Structure

D3003650 - GT3002B Copy or Delete Generic Text

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
cProcessEditsEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cErrorCodeERRCcharOPTNONE

This error code indicates if any errors occurred during the creation of the Trip Document Detail (F4914) records by the Delivery Document 
Set Server program (XT4914).

cSuppressErrorMessageSUPPScharOPTNONE

A flag indicating whether or not runtime error messaging will occur when an error message is issued from a business function.        0 = allow 
runtime error message handling.        1 = suppress runtime error message handling.

szErrorMessageIDDTAIcharOPTNONE

A code that identifies and defines a unit of information. It is an alphanumeric code up to 8 characters long that does not allow blanks or 
special characters such as %, &, or +. You create new data items using system codes 55-59. You cannot change the alias.

mnFromParentItemShortKITMATH_NUMERICOPTNONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

szFromParentBranchMMCUcharOPTNONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

szFromTypeBillTBMcharOPTNONE

A user defined code (40/TB) that designates the type of bill of material. You can define different types of bills of material for different uses. 
For example:    M     Standard manufacturing bill    RWK   Rework bill    SPR   Spare parts bill  The system enters bill type M in the work order 
header when you create a work order, unless you specify another bill type. The system reads the bill type code on the work order header to 
know which bill of material to use to create the work order parts list. MRP uses the bill type code to identify the bill of material to use when it 
attaches MRP messages. Batch bills of material must be type M for shop floor management, product costing, and MRP processing.

mnFromUnitsBatchQuantityBQTYMATH_NUMERICOPTNONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

mnFromItemNumberShortITMMATH_NUMERICOPTNONE

An inventory item number. The system provides three separate item numbers plus an extensive cross-reference capability to other item 
numbers (see data item XRT) to accommodate substitute item numbers, replacements, bar codes, customer numbers, supplier numbers, and 
so forth. The item numbers are as follows:   o Item Number (short) - An eight-digit, computer-assigned item number     o 2nd Item Number - The 
25-digit, free-form, user defined alphanumeric item number     o 3rd Item Number - Another 25-digit, free-form, user defined alphanumeric item 
number

mnToParentItemShortKITMATH_NUMERICOPTNONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

szToParentBranchMMCUcharOPTNONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

szToTypeBillTBMcharOPTNONE

A user defined code (40/TB) that designates the type of bill of material. You can define different types of bills of material for different uses. 
For example:    M     Standard manufacturing bill    RWK   Rework bill    SPR   Spare parts bill  The system enters bill type M in the work order 
header when you create a work order, unless you specify another bill type. The system reads the bill type code on the work order header to 
know which bill of material to use to create the work order parts list. MRP uses the bill type code to identify the bill of material to use when it 
attaches MRP messages. Batch bills of material must be type M for shop floor management, product costing, and MRP processing.

mnToUnitsBatchQuantityBQTYMATH_NUMERICOPTNONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

mnToItemNumberShortITMMATH_NUMERICOPTNONE

An inventory item number. The system provides three separate item numbers plus an extensive cross-reference capability to other item 
numbers (see data item XRT) to accommodate substitute item numbers, replacements, bar codes, customer numbers, supplier numbers, and 
so forth. The item numbers are as follows:   o Item Number (short) - An eight-digit, computer-assigned item number     o 2nd Item Number - The 
25-digit, free-form, user defined alphanumeric item number     o 3rd Item Number - Another 25-digit, free-form, user defined alphanumeric item 
number

mnFromComponentLineNumberCPNBMATH_NUMERICOPTNONE

A number that specifies how the system displays the sequence of components on a single-level bill of material. This number initially 
indicates the sequence in which a component was added to the bill of material. You can modify this number to change the sequence in which the 
components appear.

mnToComponentLineNumberCPNBMATH_NUMERICOPTNONE

A number that specifies how the system displays the sequence of components on a single-level bill of material. This number initially 
indicates the sequence in which a component was added to the bill of material. You can modify this number to change the sequence in which the 
components appear.

Related Functions

None

Related Tables

None