F3002WhereUsedBOMCache

Cache Process Where Used Search

Minor Business Rule

Object Name: B3003410

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C

Data Structure

D3003410 - Where Used BOM Serach & Select Cache

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
szItemNoUnknownFormatUITMcharOPTNONE

A number that the system assigns to an item. It can be in short, long, or third item number format.

szDescription001DL01charOPTNONE

A user defined name or remark.

szCostCenterAltMMCUcharOPTNONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

mnUnitsBatchQuantityBQTYMATH_NUMERICOPTNONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

szTypeBillTBMcharOPTNONE

A user defined code (40/TB) that designates the type of bill of material. You can define different types of bills of material for different uses. 
For example:    M     Standard manufacturing bill    RWK   Rework bill    SPR   Spare parts bill  The system enters bill type M in the work order 
header when you create a work order, unless you specify another bill type. The system reads the bill type code on the work order header to 
know which bill of material to use to create the work order parts list. MRP uses the bill type code to identify the bill of material to use when it 
attaches MRP messages. Batch bills of material must be type M for shop floor management, product costing, and MRP processing.

jdEffectiveFromDateEFFFJDEDATEOPTNONE

A date that indicates one of the following:     o When a component part goes into effect on a bill of material     o When a routing step goes into 
effect as a sequence on the routing for an item     o When a rate schedule is in effect The default is the current system date. You can enter 
future effective dates so that the system plans for upcoming changes. Items that are no longer effective in the future can still be recorded and 
recognized in Product Costing, Shop Floor Management, and Capacity Requirements Planning. The Material Requirements Planning system 
determines valid components by effectivity dates, not by the bill of material revision level. Some forms display data based on the effectivity 
dates you enter.

jdEffectiveThruDateEFFTJDEDATEOPTNONE

A date that indicates one of the following:     o When a component part is no longer in effect on a bill of material     o When a routing step is no 
longer in effect as a sequence on the routing for an item     o When a rate schedule is no longer active The default is December 31 of the 
default year defined in the Data Dictionary for Century Change Year. You can enter future effective dates so that the system plans for upcoming 
changes. Items that are no longer effective in the future can still be recorded and recognized in Product Costing, Shop Floor Management, 
and Capacity Requirements Planning. The Material Requirements Planning system determines valid components by effectivity dates, not by 
the bill of material revision level. Some forms display data based on the effectivity dates you enter.

szUnitOfMeasureAsInputUOMcharOPTNONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

szUnitOfMeasureUMcharOPTNONE

A user defined code (00/UM) that identifies the unit of measurement for an amount or quantity. For example, it can represent a barrel, box, 
cubic meter, liter, hour, and so on.

cIssueTypeCodeITCcharOPTNONE

A code that indicates how the system issues each component in the bill of material from stock. In Shop Floor Management, it indicates how 
the system issues a part to a work order. Valid values are:    I Manual issue    F Floor stock (there is no issue)    B Backflush (when the part is 
reported as complete)    P Preflush (when the parts list is generated)    U Super backflush (at the pay-point operation)    S Sub-contract item (send 
to supplier)    Blank Shippable end item  You can issue a component in more than one way within a specific branch/plant by using different 
codes on the bill of material and the work order parts list. The bill of material code overrides the branch/plant value.

mnQtyRequiredStandardQNTYMATH_NUMERICOPTNONE

The number of units that the system applies to the transaction.

mnSequenceNoOperationsOPSQMATH_NUMERICOPTNONE

A number used to indicate an order of succession. In routing instructions, a number that sequences the fabrication or assembly steps in the 
manufacture of an item. You can track costs and charge time by operation. In bills of material, a number that designates the routing step in the 
fabrication or assembly process that requires a specified component part. You define the operation sequence after you create the routing 
instructions for the item. The Shop Floor Management system uses this number in the backflush/preflush by operation process. In engineering 
change orders, a number that sequences the assembly steps for the engineering change. For repetitive manufacturing, a number that 
identifies the sequence in which an item is scheduled to be produced. Skip To fields allow you to enter an operation sequence that you want to begin 
the display of information. You can use decimals to add steps between existing steps. For example, use 12.5 to add a step between steps 
12 and 13.

cFixedOrVariableQtyFORQcharOPTNONE

A code that indicates if the quantity per assembly for an item on the bill of material varies according to the quantity of the parent item 
produced or is fixed regardless of the parent quantity. This value also determines if the component quantity is a percent of the parent quantity. Valid 
values are:    F Fixed Quantity    V Variable Quantity (default)    %   Quantities are expressed as a percentage and must total 100%For 
fixed-quantity components, the Work Order and Material Requirements Planning systems do not extend the component's quantity per assembly 
value by the order quantity.

szErrorMessageDTAIcharOPTNONE

A code that identifies and defines a unit of information. It is an alphanumeric code up to 8 characters long that does not allow blanks or 
special characters such as %, &, or +. You create new data items using system codes 55-59. You cannot change the alias.

cSuppressErrorMessagesEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

mnJobnumberJOBSMATH_NUMERICOPTNONE

The job number (work station ID) which executed the particular job.

idLastAddedPointerGENLNGIDOPTNONE

General purpose ID variable.

cModeAddRetreiveEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

idHeaderElementPointerGENLNGIDOPTNONE

General purpose ID variable.

mnComponentLineNumberCPNBMATH_NUMERICOPTNONE

A number that specifies how the system displays the sequence of components on a single-level bill of material. This number initially 
indicates the sequence in which a component was added to the bill of material. You can modify this number to change the sequence in which the 
components appear.

Related Functions

None

Related Tables

None