F3002GetBOMRecords

F3002 Load Next BOM Level

Minor Business Rule

Object Name: B3003090

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C

Data Structure

D3003090B - F3002 Get BOM Records


2.1Parameters:

Data Item Data StructureI/ORequiredNotes

Description


INT01LevelI/OYLevel as an integer

EV01Record FoundI/OY1 = Record Found

0 = no record found.
EV01Calculate AvailabilityINDEFAULT:  0
EV01Subtract Safety StockIN1 = Sub Safety Stock from

Calculated Availability 
0 = Do not adjust for Safety Stock. 

DEFAULT: 0

MMCUParent BranchON

KITParent ItemON

TBMType of BillON

BQTYBatch QtyON

CPNTLine NumberON

COBYCoByProductON

UOMBatch Qty UOMONUOM associated with Batch Qty.

STKTParent Stocking TypeON

CMCUComponent BranchON

RQTE1Requested QtyON

RQTE1Requested QtyON

with Shrink

UOMRequested Qty UOMONUOM associated with Requested 

Qty and Requested Qty w/ Shrink
ITMComponentON

UMRequired Qty UOMONUOM associated with the Actual 

Required Qty, Actual Extended
Qty, Calc Required Qty, Calc 

Extended Qty, Available Qty, and 

On Hand Qty.

QNTYActualRequiredQtyONRequired quantity from F3002

QNTYActualExtendedQtyONRequired quantity form F3002

extended per requested quanitty.
QNTYCalcRequiredQtyONRequired quantity adjusted for 

scrap and yield percent.
QNTYCalcExtendedQtyONRequired quantity from F3002 

adjusted for scrap and yield percent 
and extended per requested Qty

QNTYAvailable QtyONThe portion of the quantity on hand

that is available.  
QNTYOn Hand QtyONQuantity on hand.  (may be 

adjusted for safety stock)
EFFFEffective From DateON

EFFTEffective Thru DateON

OPSQOperation SequenceON

STKTStocking TypeON

FORQFixed or Variable ON

LITMSecond Item NumberON

AITMThird Item NumberON

EV01Text Lines ExistON'1' = associated text lines stored in 

text lines cache.
'0' = no associated text lines or text 

lines not retrieved.

LTLVActual Leadtime LevelON

LTMFActual Mfg LeadtimeON

LTCMActual CumulativeON

Leadtime
LTLVCalculated LeadtimeON

Level

LTMFCalculated MfgON

Leadtime

LTCMCalculated CumulativeON

Leadtime

EV01Single Level Delete

LNTYLine TypeON

DSC1Component DescriptionON

EV01Substitute ExistsON

JOBSJob NumberIY

BREVBill Revision LevelON

KITLParent 2nd Item NumberON

ITCIssue Type CodeON

CPYPCumulative Yield PercentON

STPPOperation Scrap PercentON

SCRPScrap PercentON

RSCPResource PercentON

LOVDLeadtime Offset DaysON

OPTKOptional ItemON

CMRVComponent RevisionON

PRICUnit PriceON

UNCSUnit CostON

FTRCRequiredON

FORVDefault ComponentON

DSC1RemarkON

FTRPFeature Planned PercentON

F_1RPFeature Cost PercentON

BSEQBubble SequenceON

DRAWDrawing NumberON

RVNOLast Revision NumberON

MERLPart Revision LevelON

FRGDFrom GradeON

THGDThru GradeON

FRMPFrom PotencyON

THRPThru PotencyON



^

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
nLevelINT01integerNONENONE

Number of Days in Future to Query for Responses Due. 

cRecordFoundEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cCalculateAvailabilityEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cSubtractSafetyStockEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

szParentBranchMMCUcharNONENONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

mnParentItemKITMATH_NUMERICNONENONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

szTypeOfBillTBMcharNONENONE

A user defined code (40/TB) that designates the type of bill of material. You can define different types of bills of material for different uses. 
For example:    M     Standard manufacturing bill    RWK   Rework bill    SPR   Spare parts bill  The system enters bill type M in the work order 
header when you create a work order, unless you specify another bill type. The system reads the bill type code on the work order header to 
know which bill of material to use to create the work order parts list. MRP uses the bill type code to identify the bill of material to use when it 
attaches MRP messages. Batch bills of material must be type M for shop floor management, product costing, and MRP processing.

mnBatchQtyBQTYMATH_NUMERICNONENONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

cCoByProductCOBYcharNONENONE

A code that distinguishes standard components or ingredients from co-products,by-products, and intermediates. Co-products are 
(concurrent) end items as the result of a process. By-products are items that can be produced at any step of a process, but were not planned. 
Intermediate products are items defined as a result of a step but are automatically consumed in the following step. Generally, intermediates are 
nonstock items and are only defined steps with a pay-point for reporting purposes. Standard components (Discrete Manufacturing) or ingredients 
(Process Manufacturing) are consumed during the production process. Valid values are:    C Co-products    B By-products    I Intermediate 
products    Blank Standard components or ingredients

szBatchQtyUOMUOMcharNONENONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

cParentStockingTypeSTKTcharNONENONE

A user defined code (41/I) that indicates how you stock an item, for example, as finished goods or as raw materials. The following stocking 
types are hard-coded and you should not change them:    0   Phantom item    B Bulk floor stock    C Configured item    E Emergency/corrective 
maintenance    F Feature    K Kit parent item    N Nonstock  The first character of Description 2 in the user defined code table indicates if the item 
is purchased (P) or manufactured (M).

szComponentBranchCMCUcharNONENONE

A secondary or lower-level business unit. The system uses the value that you enter to indicate that a branch or plant contains several 
subordinate departments or jobs. For example, assume that the component branch is named MMCU. The structure of MMCU might be as follows:    
Branch/Plant - (MMCU)       Dept A - (MCU)       Dept B - (MCU)       Job 123 - (MCU)

mnRequestedQtyRQTE1MATH_NUMERICNONENONE

The number of parent items that you want to process. The system calculates lower level values in quantity per the number of parent items 
requested. For instance, if it takes 3 components per a parent item, then with a requested quantity of 10, the system would plan and cost for 30 
components.

mnRequestedQtyWithShrinkRQTE1MATH_NUMERICNONENONE

The number of parent items that you want to process. The system calculates lower level values in quantity per the number of parent items 
requested. For instance, if it takes 3 components per a parent item, then with a requested quantity of 10, the system would plan and cost for 30 
components.

szRequestedQtyUOMUOMcharNONENONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

mnComponentITMMATH_NUMERICNONENONE

An inventory item number. The system provides three separate item numbers plus an extensive cross-reference capability to other item 
numbers (see data item XRT) to accommodate substitute item numbers, replacements, bar codes, customer numbers, supplier numbers, and 
so forth. The item numbers are as follows:   o Item Number (short) - An eight-digit, computer-assigned item number     o 2nd Item Number - The 
25-digit, free-form, user defined alphanumeric item number     o 3rd Item Number - Another 25-digit, free-form, user defined alphanumeric item 
number

szRequiredQtyUOMUMcharNONENONE

A user defined code (00/UM) that identifies the unit of measurement for an amount or quantity. For example, it can represent a barrel, box, 
cubic meter, liter, hour, and so on.

mnActualRequiredQtyQNTYMATH_NUMERICNONENONE

The number of units that the system applies to the transaction.

mnActualExtendedQtyQNTYMATH_NUMERICNONENONE

The number of units that the system applies to the transaction.

mnCalcRequiredQtyQNTYMATH_NUMERICNONENONE

The number of units that the system applies to the transaction.

mnCalcExtendedQtyQNTYMATH_NUMERICNONENONE

The number of units that the system applies to the transaction.

mnAvailableQtyQNTYMATH_NUMERICNONENONE

The number of units that the system applies to the transaction.

mnOnHandQtyQNTYMATH_NUMERICNONENONE

The number of units that the system applies to the transaction.

jdEffectiveFromDateEFFFJDEDATENONENONE

A date that indicates one of the following:     o When a component part goes into effect on a bill of material     o When a routing step goes into 
effect as a sequence on the routing for an item     o When a rate schedule is in effect The default is the current system date. You can enter 
future effective dates so that the system plans for upcoming changes. Items that are no longer effective in the future can still be recorded and 
recognized in Product Costing, Shop Floor Management, and Capacity Requirements Planning. The Material Requirements Planning system 
determines valid components by effectivity dates, not by the bill of material revision level. Some forms display data based on the effectivity 
dates you enter.

jdEffectiveThruDateEFFTJDEDATENONENONE

A date that indicates one of the following:     o When a component part is no longer in effect on a bill of material     o When a routing step is no 
longer in effect as a sequence on the routing for an item     o When a rate schedule is no longer active The default is December 31 of the 
default year defined in the Data Dictionary for Century Change Year. You can enter future effective dates so that the system plans for upcoming 
changes. Items that are no longer effective in the future can still be recorded and recognized in Product Costing, Shop Floor Management, 
and Capacity Requirements Planning. The Material Requirements Planning system determines valid components by effectivity dates, not by 
the bill of material revision level. Some forms display data based on the effectivity dates you enter.

mnOperaitonSequenceOPSQMATH_NUMERICNONENONE

A number used to indicate an order of succession. In routing instructions, a number that sequences the fabrication or assembly steps in the 
manufacture of an item. You can track costs and charge time by operation. In bills of material, a number that designates the routing step in the 
fabrication or assembly process that requires a specified component part. You define the operation sequence after you create the routing 
instructions for the item. The Shop Floor Management system uses this number in the backflush/preflush by operation process. In engineering 
change orders, a number that sequences the assembly steps for the engineering change. For repetitive manufacturing, a number that 
identifies the sequence in which an item is scheduled to be produced. Skip To fields allow you to enter an operation sequence that you want to begin 
the display of information. You can use decimals to add steps between existing steps. For example, use 12.5 to add a step between steps 
12 and 13.

cStockingTypeSTKTcharNONENONE

A user defined code (41/I) that indicates how you stock an item, for example, as finished goods or as raw materials. The following stocking 
types are hard-coded and you should not change them:    0   Phantom item    B Bulk floor stock    C Configured item    E Emergency/corrective 
maintenance    F Feature    K Kit parent item    N Nonstock  The first character of Description 2 in the user defined code table indicates if the item 
is purchased (P) or manufactured (M).

cFixedOrVariableFORQcharNONENONE

A code that indicates if the quantity per assembly for an item on the bill of material varies according to the quantity of the parent item 
produced or is fixed regardless of the parent quantity. This value also determines if the component quantity is a percent of the parent quantity. Valid 
values are:    F Fixed Quantity    V Variable Quantity (default)    %   Quantities are expressed as a percentage and must total 100%For 
fixed-quantity components, the Work Order and Material Requirements Planning systems do not extend the component's quantity per assembly 
value by the order quantity.

szSecondItemNumberLITMcharNONENONE

A number that identifies the item. The system provides three separate item numbers plus an extensive cross-reference capability to 
alternative item numbers. The three types of item numbers are: Item Number (short) An 8-digit, computer-assigned item number. 2nd Item Number A 
25-digit, user defined, alphanumeric item number. 3rd Item Number  Another 25-digit, user defined, alphanumeric item number. In addition to 
these three basic item numbers, the system provides an extensive cross-reference search capability. You can define numerous 
cross-references to alternative part numbers. For example, you can define substitute item numbers, replacements, bar codes, customer numbers, or 
supplier numbers.

szThirdItemNumberAITMcharNONENONE

The system provides three separate item numbers plus an extensive cross-reference capability to alternate item numbers. These item 
numbers are as follows: 1.  Item Number (short) - An 8-digit, computer-assigned item number. 2.  2nd Item Number - The 25-digit, free-form, user 
defined alphanumeric item number. 3.  3rd Item Number - Another 25-digit, free-form, user defined alphanumeric item number.  In addition to 
these three basic item numbers, an extensive cross-reference search capability has been provided (see XRT). Numerous cross references to 
alternate part numbers can be user defined, such as substitute item numbers, replacements, bar codes, customer numbers, or supplier 
numbers.

cTextLinesExistEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

mnActualLeadtimeLevelLTLVMATH_NUMERICNONENONE

A value that represents the leadtime for an item at its assigned level in the production process, as defined on Plant Manufacturing Data. 
The system uses this value to calculate the start dates for work orders using fixed leadtimes. Level leadtime is different for purchased and 
manufactured items: Purchased - The number of calendar days required for the item to arrive at your branch/plant after the supplier receives your 
purchase order. Manufactured - The number of workdays required to complete the fabrication or assembly of an item after all the 
components are available. You can enter level leadtime manually on Manufacturing Values Entry, or you can use the Leadtime Rollup program to 
calculate it. To calculate level leadtime using the Leadtime Rollup program, you must first enter a quantity in the Manufacturing Leadtime Quantity 
field in the Item Branch table (F4102).

mnActualMfgLeadtimeLTMFMATH_NUMERICNONENONE

The total number of days required to build an item from its lowest level components to the final assembly. This value is the total of the level 
leadtimes for all manufactured items, plus the highest manufacturing leadtime for all its components. If all components are purchased, the 
manufacturing leadtime equals the item's level leadtime. Purchased item leadtimes are not included in the calculation of manufacturing 
leadtimes. You can enter the manufacturing leadtime manually or you can have the system calculate it when you run the Leadtime Rollup program.

mnActualCumLeadtimeLTCMMATH_NUMERICNONENONE

The total number of days required to build an item from its lowest level components to the final assembly. The system calculates the value 
differently for manufactured and purchased items. Manufactured - The total of all level leadtimes for all manufactured items,plus the highest 
cumulative leadtime of all its components. Purchased - The item's level leadtime. Purchased item leadtimes are included in the calculation of 
cumulative leadtimes. You can enter this value manually or you can have the system calculate it when you run the Leadtime Rollup program.

mnCalcLeadtimeLevelLTLVMATH_NUMERICNONENONE

A value that represents the leadtime for an item at its assigned level in the production process, as defined on Plant Manufacturing Data. 
The system uses this value to calculate the start dates for work orders using fixed leadtimes. Level leadtime is different for purchased and 
manufactured items: Purchased - The number of calendar days required for the item to arrive at your branch/plant after the supplier receives your 
purchase order. Manufactured - The number of workdays required to complete the fabrication or assembly of an item after all the 
components are available. You can enter level leadtime manually on Manufacturing Values Entry, or you can use the Leadtime Rollup program to 
calculate it. To calculate level leadtime using the Leadtime Rollup program, you must first enter a quantity in the Manufacturing Leadtime Quantity 
field in the Item Branch table (F4102).

mnCalcMfgLeadtimeLTMFMATH_NUMERICNONENONE

The total number of days required to build an item from its lowest level components to the final assembly. This value is the total of the level 
leadtimes for all manufactured items, plus the highest manufacturing leadtime for all its components. If all components are purchased, the 
manufacturing leadtime equals the item's level leadtime. Purchased item leadtimes are not included in the calculation of manufacturing 
leadtimes. You can enter the manufacturing leadtime manually or you can have the system calculate it when you run the Leadtime Rollup program.

mnCalcCumLeadtimeLTCMMATH_NUMERICNONENONE

The total number of days required to build an item from its lowest level components to the final assembly. The system calculates the value 
differently for manufactured and purchased items. Manufactured - The total of all level leadtimes for all manufactured items,plus the highest 
cumulative leadtime of all its components. Purchased - The item's level leadtime. Purchased item leadtimes are included in the calculation of 
cumulative leadtimes. You can enter this value manually or you can have the system calculate it when you run the Leadtime Rollup program.

cSingleLevelDeleteEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

szLineTypeLNTYcharNONENONE

A code that controls how the system processes lines on a transaction. It controls the systems with which the transaction interfaces, such as 
General Ledger, Job Cost, Accounts Payable, Accounts Receivable, and Inventory Management. It also specifies the conditions under 
which a line prints on reports, and it is included in calculations. Codes include the following: S Stock item   J Job cost   N Nonstock item   F Freight  
T Text information   M Miscellaneous charges and credits   W Work order

szComponentDescriptionDSC1charOPTNONE

Brief information about an item; a remark or an explanation.

cSubstituteExistsEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

mnJobnumberAJOBSMATH_NUMERICOPTNONE

The job number (work station ID) which executed the particular job.

szBillRevisionLevelBREVcharOPTNONE

A value that indicates the revision level of a bill of material. It is usually used in conjunction with an engineering change notice or 
engineering change order. The revision level of the bill of material should match the revision level of its associated routing, although the system does 
not check this. This value is defined and maintained by the user.

szParent2ndItemNumberKITLcharOPTNONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number. This is used in a parts list as either a parent or component number. In the Equipment 
Management system, this item is used for memo purposes only.

cIssueTypeCodeITCcharOPTNONE

A code that indicates how the system issues each component in the bill of material from stock. In Shop Floor Management, it indicates how 
the system issues a part to a work order. Valid values are:    I Manual issue    F Floor stock (there is no issue)    B Backflush (when the part is 
reported as complete)    P Preflush (when the parts list is generated)    U Super backflush (at the pay-point operation)    S Sub-contract item (send 
to supplier)    Blank Shippable end item  You can issue a component in more than one way within a specific branch/plant by using different 
codes on the bill of material and the work order parts list. The bill of material code overrides the branch/plant value.

mnCumulativeYieldPercentCPYPMATH_NUMERICOPTNONE

The cumulative planned output yield percent for a step. The system uses this value to adjust the operation step scrap percent for the 
components at that operation step. This enables the MRP system to use the operation step scrap percent along with the existing component scrap 
percent to plan component demand.

mnOperationScrapPercentSTPPMATH_NUMERICOPTNONE

A value that the system uses to increase or decrease the amount of materials to account for loss within the operation. The system updates 
this value on Enter/Change Bill of Material when you run the Planned Yield Update program. The system calculates this value by 
compounding the yield percentages from the last operation to the first operation. Use a processing option in Enter/Change Routing to enable the 
system to calculate the component scrap percent.

mnScrapPercentSCRPMATH_NUMERICOPTNONE

The percentage of unusable component material that is created during the manufacture of a particular parent item.  During DRP/MPS/MRP 
generation, the system increases gross requirements for the component item to compensate for the loss. Note: Shrink is the expected loss of 
parent items (and hence, components) due to the manufacturing process. Shrink and scrap are compounded to figure the total loss in the 
manufacture of a particular item. Accurate shrink and scrap factors can help to produce more accurate planning calculations. Enter percentages 
as whole numbers: 5 percent as 5.0

mnResourcePercentRSCPMATH_NUMERICOPTNONE

A number that indicates what percent of the ingredients should be issued separately to co-products and by-products.

mnLeadtimeOffsetDaysLOVDMATH_NUMERICOPTNONE

The number of days that a part is needed before or after the start date of a manufacturing work order. The system adds the leadtime offset 
days for the part to the start date of the work order to determine the actual date that the part is required. To indicate that a part is needed prior 
to the work order start date, enter the days as a negative number. To indicate how many days after the work order start date that the part is 
required, enter a positive number.

cOptionalItemKitOPTKcharOPTNONE

A code that indicates whether a component is standard or optional within a bill of material or for kit processing. Valid codes are:    S 
Standard. The item is always included in any transaction involving the bill of material.    O Optional. In order entry, you can specify whether the item will 
be included in a particular sale.    F Feature. The item has features that you must specify at order entry. The default value is S

szComponentRevisionLevelCMRVcharOPTNONE

A code that indicates the current revision level of a component on the bill of material. It is usually used with an engineering change notice 
(ECN) or engineering change order (ECO).

mnUnitPricePerPrimaryPRICMATH_NUMERICOPTNONE

A base or default price that is used with multipliers from the pricing rules to develop discounted prices. If no formula applies to an item or no 
discounts apply to a customer, the system uses this price without adjustments.

mnUnitCostUNCSMATH_NUMERICOPTNONE

The amount per unit, derived by dividing the total cost by the unit quantity.

cRequiredYNFTRCcharOPTNONE

A code that specifies whether a component is required. Valid codes are:    Y The component is required.    N The component is not a 
required selection during order processing. The default value is N.

cDefaultComponentFORVcharOPTNONE

An option that specifies a default component. Use this field if you are creating Sales Orders using the Recurring Orders Edited Creation 
program (P40211Z). To do so, enter Y in this field. When you specify a kit master item, the Recurring Orders Edited Creation program 
automatically selects all related standard and default components.

szRemarkDSC1charOPTNONE

Brief information about an item; a remark or an explanation.

mnFeaturePlannedPercentFTRPMATH_NUMERICOPTNONE

The percentage of demand for a specified feature based on projected production. For example, a company might produce 65% of their 
lubricant with high viscosity, and 35% with low viscosity, based on customer demand. The Material Planning system uses this percentage to 
accurately plan for a process's co-products and by-products. Enter percentages as whole numbers, for example, enter 5% as 5.0. The default 
value is 0%.

mnFeatureCostPercentF$RPMATH_NUMERICOPTNONE

A percentage that the Simulate Cost Rollup program uses to calculate the cost of a feature or option item as a percentage of the total cost 
of the parent. Enter the percentage as a whole number, for example, enter 5% as 5.0.

mnBubbleSequenceBSEQMATH_NUMERICOPTNONE

A secondary bill of material sequence number that indicates the drawing bubble number.

szDrawingNumberDRAWcharOPTNONE

An engineering drawing number. It might be the same as the part or item number.

szLastRevisionNoRVNOcharOPTNONE

A subset to the drawing number. It provides an additional description of the drawing and is useful if the system uses an engineering drawing 
as a reference for this item.

szPartRevisionLevelMERLcharOPTNONE

The revision level for an item. If you enter a revision level in this field, verify that the revision level of the routing for an item matches the 
revision level on the bill of material for the item.

szFromGradeFRGDcharOPTNONE

A user defined code (40/LG) that indicates the minimum grade that is acceptable for an item. The system displays a warning message if 
you try to purchase or issue items with grades that do not meet the minimum grade acceptable. The system does not allow you to sell items 
with grades that do not meet the minimum acceptable level.

szThruGradeTHGDcharOPTNONE

A user defined code (40/LG) that indicates the maximum grade that is acceptable for an item. The system displays a warning message if 
you try to purchase or issue items with grades that exceed the maximum grade acceptable. The system does not allow you to sell items with 
grades that exceed the maximum grade acceptable.

mnFromPotencyFRMPMATH_NUMERICOPTNONE

A number that indicates the minimum potency or percentage of active ingredients acceptable for an item. The system displays a warning 
message if you try to purchase or issue items that do not meet the minimum acceptable potency. The system does not allow you to sell items 
that do not meet the minimum acceptable potency.

mnThruPotencyTHRPMATH_NUMERICOPTNONE

A number that indicates the maximum potency or percentage of active ingredients that is acceptable for an item. The system displays a 
warning message if you try to purchase or issue items that have a potency that exceeds the maximum potency acceptable. The system does 
not allow you to sell items that have a potency that exceeds the maximum potency acceptable.

mnActualParentItemKITMATH_NUMERICOPTNONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

szActualParentBranchMMCUcharOPTNONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

mnActualBatchQuantityBQTYMATH_NUMERICOPTNONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

szItemFlashMessageIFLAcharOPTNONE

User defined code system 40, type FL, which is used to flash a warning message about a particular item.

cActiveIngredientFlagAINGcharOPTNONE

A code that indicates whether an item is an active component of a parent item. When the item is an active component, the system can 
calculate a parent item's expiration date by comparing all component expiration dates and choosing the earliest date. Valid values 
are: Blank The item is not an active component of a parent item. 1 The item is an active component of a parent item.

mnLineNumberCPNBMATH_NUMERICOPTNONE

A number that specifies how the system displays the sequence of components on a single-level bill of material. This number initially 
indicates the sequence in which a component was added to the bill of material. You can modify this number to change the sequence in which the 
components appear.

Related Functions

B9800420 Get Data Dictionary Definition

Related Tables

None
F3002GetNextBOMRecordShell

F3002GetNextBOMRecordShell

F3002 Load Next BOM Level

Minor Business Rule

Object Name: B3003090

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C

1.Functional Description

1.1Purpose

Retrieve all components of a Bill of Material calculating the required quantity and the extended quantity.  Optionally the lead time and Component 

Availability can also be calculated.  


This function provides a shell over "F3002 Get BOM Records", "F3002 Get BOM Records", and the associated ER logic (see specs for "F3002 Get 

BOM Records" for details).


This business function retains all the functionality provided by the other two functions.



1.2Setup Notes and Prerequisites

• Batch Qty required in primary and display unit of measure.


1.3Special Logic

• Retrieve Batch Bills

Identifies the process by which the components are selected from the Bill of Material File.  The 
choice is to always choose the zero bill or search first for the bill of Material with batch 

quantity matching the Requested quantity and then the zero bill.


• Exclude SubAssemblies
Sub Assemblies will be exploded to the next level.  The Sub Assemblies will be removed from the 
cache.  The components of the sub-assembly will inherit the Operation Sequence of the SubAssembly.


• Exclude Phantoms
Phantoms Items will be exploded to the next level.  The Phantom will be removed from cache.  The 
components of the Phantom will inherit the Operation Sequence of the Phantom.


• Include Process
Include Co-/By-Products, Processes, and Ingredients in the Bill of Material Explosion.  If a 
Co-/By-Product is a component of a discrete bill, show the process and ingredients required to produce 

the Co-/By-Product.


• Include Intermediates
If  Intermediates are included, intermediate item will be returned along with components or 
ingredients.  The CoByProduct field will contain an 'I' that will identify the Intermediate.  The 

intermediate will be passed back randomly within the components or ingredients.


• Include Text Lines. 
If text lines are included, an indicator will be set to identify lines that have associated text 
lines.  The associated text lines will be placed in the BOM Text Lines Cache.  The BOM text lines 

can then be retrieved from the cache using BSFN CacheProcessBOMTextLines.  


• Calculate Shrinkage
The requested quantity will be adjusted for Shrinkage.  This adjustment will be made for each 
subassembly.


• Calculate Scrap
Required Quantity will be adjusted for Scrap Percent to calculate a new Required Quantity

• Calculate Yield Percent
Required Quantity will be adjusted for Yield Percentage to calculate a new Required Quantity.

• Calculate Leadtime
Store and retrieve the actual leadtime level, actual leadtime, actual cumulative leadtime, 
calculated leadtime level, calculated leadtime and calculated cumulative leadtime


• Calculate Availability
Calculate the Onhand quantity and Availability of  each component.  Optionally subtract the safety 
stock from the OnHand quantity.


• Consolidate Records
Records can be consolidated by subassembly or will automatically be fully consolidated if 
Sub-assemblies are omitted.  The retrieval of detail line information will be suppressed when consolidating 

records.  The records will be consolidated where the Component Branch, Component Item, and Fixed 

Or Variable indicator are equal.  Quantities will be returned in primary UOM when two units of 

measure are different.  The only component information that will be returned will be the Component 

Branch, Component Item, Quantity Required, Unit of Measure, Stocking Type, and Fixed Or Variable 

Indicator


• Sort by Operation Sequence
Allow to optionally sort by operation sequence.  Currently, this can only be done by adding an 
additional field to the cache index.  This field will precede the line number and will only be filled 

when sorting by operation sequence.  Another alternative is to wait for the tools group to allow 

multiple indices over a cache.

NOTE:  Sorting by Operation Sequence is not available when consolidating records.


2.4Processing 


1.0.Call F3002LoadNextBOMLevel to add the next level.
2.0.If a level is added, 

2.1.Call I3003090C_LoadShellCache
2.1.1.If Single Level Inquiry, load all records in shell cache and exit
2.1.2.If multi level inquiry add only one record to shell cache.

2.2.If multi level inquiry and record is found and added to shell cache, call 
F3002LoadNextBOMLevel again.

2.2.1.Goto 2.0
2.3.Else exit
3.0.If a level is not added and multi level inquiry, 
3.1.Decrement level number, and if Level is not equal to zero
3.1.1.Call I3003090C_LoadShellCache, 
3.1.2.If record is found and added to shell cache, call F3002LoadNextBOMLevel 

again.

3.1.2.1.Goto 2.0 
3.2.Else exit
4.0.Retrieve critical rows and mark those as such. Save again.

Data Structure

D3003090C - F3002 Get Next BOM Records Shell


2.1Parameters:

Data Item Data StructureI/ORequiredNotes

Description

MMCUszParentBranchI/OYParent Branch

KITmnParentItemShortKitI/OYParent Item Number (Short)

TBMszTypeBillI/OYType of Bill

BQTYmnBatchQuantityPrimaryI/OYBatch Quantity (Primary Unit of

 Measure)

ASDE1jdAsOfDateI/OYAs of Date

BQTYmnBatchQuantityI/OYBatch Quantity (Display Unit of 

Measure)
UOMszBatchQuantityUOMIYDisplay Unit of Measure

RQTE1mnRequestedQuantityINRequested Quantity

UOMszRequestedQtyUOMINRequested quantity unit of measure

STKTcParentStockingTypeINParent Stocking Type

DISSEQcDisplaySequenceIN1 = Sort by Operation Sequence

2 = Sort by Line Number
DEFAULT: 0

PROCES                cIncludeProcessIN1 = Include Process

0 = Exclude Process
DEFAULT: 0

TEXTLNcIncludeTextlinesIN1 = Include Text Lines

0 = exclude text lines
DEFAULT: 0

CNSLDcConsolidateIN1 = Consolidate records in cache

0 = do not consolidate records
DEFAULT = 0

SCRAPcCalculateScrapIN0 = do no adjust required quantity 

for scrap percent
1 = adjust required quantity for 

scrap percent.

DEFAULT = 0

IYIELDcCalculateYieldIN0 = do not adjust required quantity 

for yield percent.
1 = adjust required quantity for 

yield percent

DEFAULT = 0

SHRINK                cCalculateShrinkIN1 = Include shrinkage in calculation

0 = Do not include Shrinkage
DEFAULT = 0

PHANTcExcludePhantomsIN1 = Exclude Phantoms

0 = Include Phantoms
DEFAULT = 0

CPNTmnSkiptoLineNumberINEnter the 'Skip to' line number 

used to select the first level of 
components.

DEFAULT = 0

EV01cIncludeIntermediatesIN1 = Include Intermediates;

0 = Exclude Intermediates
DEFAULT = 0

EV01cCalculateAvailabilityIN1 = Calculate Availability

0 = Do not calculate availability
DEFAULT:  0

SAFSTKcSubtractSafetyStockIN1 = Sub Safety Stock from 

Calculated Availability 
0 = Do not adjust for Safety Stock. 

DEFAULT: 0

INT01nLevel NNot used

DTAIszErrorMessageIDNNot used

EV01cSuppressErrorMessageNNot used

EV01cNoMoreRecordsNNot used

PIDszProgramIDNNot used

JOBSmnJobNumberAIYUnique Next Number

MODEcApplicationTypeIN1= Simple Inquiry

2=Parts Availability
3=Leadtime Inquiry

MODE1cInquiryTypeIN1= Single Level Inquiry

2= Multi Level Inquiry
3= Multi Level Indented

NEGITMcNegativeItemIN1=Parts with negative availability 

only
0=All Parts

DEFAULT = 0

(This option is applicable only if 

Application Type is '2')

EV01cExcludeSubassembliesIN1 = Exclude SubAssemblies

0 = Include SubAssemblies
DEFAULT = 0

RQTE1mnRequestedQtyShrinkONParent Requested Quantity adjusted 

for shrink.


^

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
szParentBranchMMCUcharOPTNONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

mnParentItemShortKitKITMATH_NUMERICOPTNONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

szTypeBillTBMcharOPTNONE

A user defined code (40/TB) that designates the type of bill of material. You can define different types of bills of material for different uses. 
For example:    M     Standard manufacturing bill    RWK   Rework bill    SPR   Spare parts bill  The system enters bill type M in the work order 
header when you create a work order, unless you specify another bill type. The system reads the bill type code on the work order header to 
know which bill of material to use to create the work order parts list. MRP uses the bill type code to identify the bill of material to use when it 
attaches MRP messages. Batch bills of material must be type M for shop floor management, product costing, and MRP processing.

mnBatchQuantityPrimaryBQTYMATH_NUMERICOPTNONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

jdAsOfDateASDE1JDEDATEOPTNONE

The date used for effectivity checking. Enter a specific date to display documents (orders, bills of material, routings, as applicable) that are 
effective on or after that date. The current system date is the default, but you can enter any future or past date.

mnBatchQuantityBQTYMATH_NUMERICOPTNONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

szBatchQuantityUOMUOMcharOPTNONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

mnRequestedQuantityRQTE1MATH_NUMERICOPTNONE

The number of parent items that you want to process. The system calculates lower level values in quantity per the number of parent items 
requested. For instance, if it takes 3 components per a parent item, then with a requested quantity of 10, the system would plan and cost for 30 
components.

szRequestedQuantityUOMUOMcharOPTNONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

cParentStockingTypeSTKTcharOPTNONE

A user defined code (41/I) that indicates how you stock an item, for example, as finished goods or as raw materials. The following stocking 
types are hard-coded and you should not change them:    0   Phantom item    B Bulk floor stock    C Configured item    E Emergency/corrective 
maintenance    F Feature    K Kit parent item    N Nonstock  The first character of Description 2 in the user defined code table indicates if the item 
is purchased (P) or manufactured (M).

cDisplaySequenceDISSEQcharOPTNONE

Use this field to change the sequence in which components appear. Enter 1 to sequence by line number, or 2 to sequence by item. The 
default is 1.

cIncludeProcessPROCEScharOPTNONE

Use this option to specify whether to include process items. Valid values are:    0   Default    1   Include process items 

cIncludeTextlinesTEXTLNcharOPTNONE

Use this option to specify whether to include text lines. Valid values are:    0   Default    1   Include text lines 

cConsolidateCNSLDcharOPTNONE

Use this option to specify whether to display consolidated componet items. Valid values are:    0   Default    1   Display consolidated 
component items

cCalculateScrapSCRAPcharOPTNONE

Use this option to specify whether to adjust the quantity using scrap percentage. Valid values are:    0   Default    1   Use scrap percentage 

cCaculateYieldIYIELDcharOPTNONE

A code that specifies whether the system adjusts the quantity using yield percentage. The Planned Yield Update program (R3093) uses 
this value to update the cumulative yield percent in the routing and the operation scrap percent in the bill of material. Valid values are: 0 Do not 
adjust the quantity using yield percentage. 1 Adjust the quantity using yield percentage.

cCalculateShrinkSHRINKcharOPTNONE

Use this option to specify whether to adjust the quantity using shrink percentage.    0   Default    1   Use shrink percentage 

cExcludePhantomsPHANTcharOPTNONE

Use this option to specify whether to include phantom items. Valid values are:    0   Default    1   Include phantom items 

cIncludeIntermediatesEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cCalculateAvailabilityEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cSubtractSafetyStockSAFSTKcharOPTNONE

Use this option to specify whether to subtract safety stock from quantity on hand. Valid values are:    0   Default    1   Subtract safety stock 

nLevelINT01integerOPTNONE

Number of Days in Future to Query for Responses Due. 

szErrorMessageIDDTAIcharOPTNONE

A code that identifies and defines a unit of information. It is an alphanumeric code up to 8 characters long that does not allow blanks or 
special characters such as %, &, or +. You create new data items using system codes 55-59. You cannot change the alias.

cSuppressErrorMessageEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cNoMoreRecordsEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

szProgramIdPIDcharOPTNONE

The number that identifies the batch or interactive program (batch or interactive object). For example, the number of the Sales Order Entry 
interactive program is P4210, and the number of the Print Invoices batch process report is R42565. The program ID is a variable length value. 
It is assigned according to a structured syntax in the form TSSXXX, where: T The first character of the number is alphabetic and identifies the 
type, such as P for Program, R for Report, and so on. For example, the value P in the number P4210 indicates that the object is a 
program. SS The second and third characters of the number are numeric and identify the system code. For example, the value 42 in the number P4210 
indicates that this program belongs to system 42, which is the Sales Order Processing system. XXX The remaining characters of the numer are 
numeric and identify a unique program or report. For example, the value 10 in the number P4210 indicates that this is the Sales Order Entry 
program.

mnJobnumberAJOBSMATH_NUMERICOPTNONE

The job number (work station ID) which executed the particular job.

cApplicationTypeMODEcharOPTNONE

The processing mode used in Purchase Order Consolidator to signify when specific orders are being processed.

cInquiryTypeMODE1charOPTNONE

Determines the mode or style in which the system presents bill availability information. Valid values are:    1   Single Level Bill (All Items)    2   
Multi Level Bill (All Items)    3   Single Level Bill (Negative Items Only)    4   Multi Level Bill (Negative Items Only)

cNegativeItemNEGITMcharOPTNONE

Use this option to specify whether to display negative items. Valid values are:    0   Default    1   Display negative items 

mnRequestedQtyShrinkRQTE1MATH_NUMERICOPTNONE

The number of parent items that you want to process. The system calculates lower level values in quantity per the number of parent items 
requested. For instance, if it takes 3 components per a parent item, then with a requested quantity of 10, the system would plan and cost for 30 
components.

cExcludeSubassembliesEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cNotExplorePurchaseItemEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

mnSkiptoLineNumberCPNBMATH_NUMERICOPTNONE

A number that specifies how the system displays the sequence of components on a single-level bill of material. This number initially 
indicates the sequence in which a component was added to the bill of material. You can modify this number to change the sequence in which the 
components appear.

Related Functions

B9800420 Get Data Dictionary Definition

Related Tables

None
F3002LoadNextBOMLevel

F3002LoadNextBOMLevel

F3002 Load Next BOM Level

Minor Business Rule

Object Name: B3003090

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C
















• 



• 



• 


• 


• 


• 


• 


• 


• 


• 


• 


• 


• 

























































































































































































Data Structure

D3003090A - F3002 Load Next BOM Level



Data Item Data StructureI/ORequiredNotes

Description


INT01LevelAsIntegerI/OYLevel as an integer

EV01Level AddedI/OYFlag indicating successful add of next level

of BOM to the cache.
1 = next level added

0 = no records added

MMCUParent BranchI/OYINPUT:  First level parent branch.  

Used in first call to function to start 
BOM explosion.

OUTPUT: Parent Branch of record returned.

KITParent ItemI/OYINPUT:  First level parent Item Number.

Used in first call to function to start BOM
explosion.

OUTPUT:  Parent Item of record returned.

TBMType of BillI/ONINPUT:  Type of Bill.  Used in first call to

function to start BOM explosion.  
DEFAULT:  'M'..

OUTPUT:  Type of Bill of record returned.

BQTYBatch QtyI/OYINPUT:  Batch Quantity.  Used in first call

Primary to function to start BOM explosion.  
OUTPUT:  Batch Qty of record returned.
ASDE1As Of DateINIf equal to zero, no date effectivity checking 

will be performed.
BQTYBatchQtyIY

UOMBatchQtyUOMIN

RQTE1RequestedQtyIN

UOMRequestedQtyUOMIN

STKTParentStockingTypeIY

EV01Retrieve Batch BillsIY1 = retrieve matching batch then zero bill 

0 = retrieve only zero bill
EV01SortByOperationIY1 = Sort by Operation Sequence

2 = Sort by Line Number
DEFAULT: 0

EV01IncludeProcessIY1 = Include Process

0 = Exclude Process
DEFAULT: 0

EV01IncludeTextLinesIY1 = Include Text Lines

0 = exclude text lines
DEFAULT: 0

EV01ConsolidateRecordsIY1 = Consolidate records in cache

0 = do not consolidate records
DEFAULT = 0

EV01CalculateScrapIY0 = do no adjust required quantity for 

scrap percent
1 = adjust required quantity for 

scrap percent.

DEFAULT = 0

EV01CalculateYieldPercentIY0 = do not adjust required quantity for 

yield percent.
1 = adjust required quantity for yield percent

DEFAULT = 0

EV01CalculateLeadtimeIY0 = do not calculate leadtime

1 = Calculate leadtime
DEFAULT = 0

EV01CalculateShrinkageIY1 = Include shrinkage in calculation

0 = Do not include Shrinkage
DEFAULT = 0

EV01ExcludePhantoms               IY1 = Exclude Phantoms

0 = Include Phantoms
DEFAULT = 0

JOBNJob Number IY

EV01ExcludeSubAssembliesIY1 = Exclude SubAssemblies

0 = Include SubAssemblies
DEFAULT = 0

CPNTSkip To Line NoIYEnter the 'Skip to' line number used to 

select the first level of components.
DEFAULT = 0

EV01Include IntermediatesIY1 = Include Intermediates;

0 = Exclude Intermediates
DEFAULT = 0







^

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
nLevelAsIntegerINT01integerNONENONE

Number of Days in Future to Query for Responses Due. 

cLevelAddedEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

szParentBranchMMCUcharNONENONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

mnParentItemKITMATH_NUMERICNONENONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

szTypeOfBillTBMcharNONENONE

A user defined code (40/TB) that designates the type of bill of material. You can define different types of bills of material for different uses. 
For example:    M     Standard manufacturing bill    RWK   Rework bill    SPR   Spare parts bill  The system enters bill type M in the work order 
header when you create a work order, unless you specify another bill type. The system reads the bill type code on the work order header to 
know which bill of material to use to create the work order parts list. MRP uses the bill type code to identify the bill of material to use when it 
attaches MRP messages. Batch bills of material must be type M for shop floor management, product costing, and MRP processing.

mnBatchQtyPrimaryBQTYMATH_NUMERICNONENONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

jdAsOfDateASDE1JDEDATENONENONE

The date used for effectivity checking. Enter a specific date to display documents (orders, bills of material, routings, as applicable) that are 
effective on or after that date. The current system date is the default, but you can enter any future or past date.

mnBatchQtyBQTYMATH_NUMERICNONENONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

szBatchQtyUOMUOMcharNONENONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

mnRequestedQtyRQTE1MATH_NUMERICNONENONE

The number of parent items that you want to process. The system calculates lower level values in quantity per the number of parent items 
requested. For instance, if it takes 3 components per a parent item, then with a requested quantity of 10, the system would plan and cost for 30 
components.

szRequestedQtyUOMUOMcharNONENONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

cParentStockingTypeSTKTcharNONENONE

A user defined code (41/I) that indicates how you stock an item, for example, as finished goods or as raw materials. The following stocking 
types are hard-coded and you should not change them:    0   Phantom item    B Bulk floor stock    C Configured item    E Emergency/corrective 
maintenance    F Feature    K Kit parent item    N Nonstock  The first character of Description 2 in the user defined code table indicates if the item 
is purchased (P) or manufactured (M).

cRetrieveBatchBillsEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cSortByOperationEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cIncludeProcessEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cIncludeTextLinesEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cConsolidateRecordsEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cCalculateScrapEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cCalcYieldPercentEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cCalcLeadtimeEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cCalculateShrinkageEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cExcludePhantomsEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cExcludeSubAssembliesEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

mnJobnumberAJOBSMATH_NUMERICOPTNONE

The job number (work station ID) which executed the particular job.

cIncludeIntermediatesEV01charOPTINPUT

An option that specifies the type of processing for an event.

cNotExplorePurchaseItemEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cPhantOpSeqEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

mnSkiptoLineNumberCPNBMATH_NUMERICOPTINPUT

A number that specifies how the system displays the sequence of components on a single-level bill of material. This number initially 
indicates the sequence in which a component was added to the bill of material. You can modify this number to change the sequence in which the 
components appear.

szProgramIdPIDcharOPTNONE

The number that identifies the batch or interactive program (batch or interactive object). For example, the number of the Sales Order Entry 
interactive program is P4210, and the number of the Print Invoices batch process report is R42565. The program ID is a variable length value. 
It is assigned according to a structured syntax in the form TSSXXX, where: T The first character of the number is alphabetic and identifies the 
type, such as P for Program, R for Report, and so on. For example, the value P in the number P4210 indicates that the object is a 
program. SS The second and third characters of the number are numeric and identify the system code. For example, the value 42 in the number P4210 
indicates that this program belongs to system 42, which is the Sales Order Processing system. XXX The remaining characters of the numer are 
numeric and identify a unique program or report. For example, the value 10 in the number P4210 indicates that this is the Sales Order Entry 
program.

Related Functions

B9800420 Get Data Dictionary Definition

Related Tables

None
4210 indicates that the object is a 
program. SS The second and third characters of the number are numeric and identify the system code. For example, the value 42 in the number P4210 
indicates that this program belongs to system 42, which is the Sales Order Processing system. XXX The remaining characters of the numer are 
numeric and identify a unique program or report. For example, the value 10 in the number P4210 indicates that this is the Sales Order Entry 
program.

mnJobnumberAJOBSMATH_NUMERICOPTNONE

The job number (work station ID) which executed the particular job.

cApplicationTypeMODEcharOPTNONE

The processing mode used in Purchase Order Consolidator to signify when specific orders are being processed.

cInquiryTypeMODE1charOPTNONE

Determines the mode or style in which the system presents bill availability information. Valid values are:    1   Single Level Bill (All Items)    2   
Multi Level Bill (All Items)    3   Single Level Bill (Negative Items Only)    4   Multi Level Bill (Negative Items Only)

cNegativeItemNEGITMcharOPTNONE

Use this option to specify whether to display negative items. Valid values are:    0   Default    1   Display negative items 

mnRequestedQtyShrinkRQTE1MATH_NUMERICOPTNONE

The number of parent items that you want to process. The system calculates lower level values in quantity per the number of parent items 
requested. For instance, if it takes 3 components per a parent item, then with a requested quantity of 10, the system would plan and cost for 30 
components.

cExcludeSubassembliesEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cNotExplorePurchaseItemEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

mnSkiptoLineNumberCPNBMATH_NUMERICOPTNONE

A number that specifies how the system displays the sequence of components on a single-level bill of material. This number initially 
indicates the sequence in which a component was added to the bill of material. You can modify this number to change the sequence in which the 
components appear.

Related Functions

B9800420 Get Data Dictionary Definition

Related Tables

None
F3002LoadNextBOMLevel

F3002LoadNextBOMLevel

F3002 Load Next BOM Level

Minor Business Rule

Object Name: B3003090

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C
















• 



• 



• 


•