B3001650GenericInterface

Cache, Process CoBy Product

Minor Business Rule

Object Name: B3001650

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C

Data Structure

D30UCB - Universal Cache Browser - Small

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
cModeACTNcharOPTNONE

A code that specifies the action that is performed. Valid values are: A Add C Change

szCacheNameA0charOPTNONE

Category Codes Argentina

cReturnCodeGFL1charOPTNONE

Reserved by J.D. Edwards.

mnColumnsMN15D0MATH_NUMERICOPTNONE

This is a generic field used as a work field in Everest.

idCacheCursorGENLNGIDOPTNONE

General purpose ID variable.

idStringArrayGENLNGIDOPTNONE

General purpose ID variable.

Related Functions

None

Related Tables

None
CacheProcessCoByProduct

CacheProcessCoByProduct

Cache, Process CoBy Product

Major Business Rule

Object Name: B3001650

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C

1.Functional Description

1.1Purpose

This function will perform Load, Delete, Update, Get, and Clear functions on the CoByProducts cache 

used in Cost Rollup (P30818, P30820).  On a Create process, an identifier for the cache (hCache handle) 

is passed back to the calling program for subsequent calls to this function.  


1.2Setup Notes and Prerequisites

The calling application is responsible for loading all appropriate key values to the data structure 

and identifying the number of keys to use in retrieval/update processes.  The application must also 

store the hCache pointers passed back from the "Create" process and pass these pointers back to the 

business function on the other process modes which require them (see technical specifications below).


1.3Special Logic

There is no special logic within this function.


2.Technical Specifications


2.4Processing


I.    Perform setup functions 

A. Initialize cache to get handle.
B.Initialize return code to success.

C.If not successful, Set error "032E,"  "Error Processing Cache" and set return code to 

failure.


II.  Processing Based on Mode.


A.If Process Mode is "1" - GET:
1.(define logic for retrieval)

B.If Process Mode is "2" - ADD:
1.(define logic for addition)

C.If Process Mode is "3" - UPDATE:
1. (define logic for update)  

D.If Process Mode is "4" - DELETE:
1.(define logic for delete)  

E.If Process Mode is "5" - DELETE ALL:

1.(define logic for delete all).

F.If Process Mode is "6" - GET NEXT:
1.(define logic for get next).

G.If Process Mode is "7" - ADD/UPDATE:

1.(define logic for add/update).

H.If Process Mode is "8" - END
Perform cleanup functions (Terminate cache).

Data Structure

D3001650 - Cache, Process CoBy Products

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
szProcessBranchMMCUcharOPTNONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

mnProcessKITMATH_NUMERICOPTNONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

mnOperationSequenceOPSQMATH_NUMERICOPTNONE

A number used to indicate an order of succession. In routing instructions, a number that sequences the fabrication or assembly steps in the 
manufacture of an item. You can track costs and charge time by operation. In bills of material, a number that designates the routing step in the 
fabrication or assembly process that requires a specified component part. You define the operation sequence after you create the routing 
instructions for the item. The Shop Floor Management system uses this number in the backflush/preflush by operation process. In engineering 
change orders, a number that sequences the assembly steps for the engineering change. For repetitive manufacturing, a number that 
identifies the sequence in which an item is scheduled to be produced. Skip To fields allow you to enter an operation sequence that you want to begin 
the display of information. You can use decimals to add steps between existing steps. For example, use 12.5 to add a step between steps 
12 and 13.

mnComponentNumberBOMCPNBMATH_NUMERICOPTNONE

A number that specifies how the system displays the sequence of components on a single-level bill of material. This number initially 
indicates the sequence in which a component was added to the bill of material. You can modify this number to change the sequence in which the 
components appear.

cCoByProductCOBYcharOPTNONE

A code that distinguishes standard components or ingredients from co-products,by-products, and intermediates. Co-products are 
(concurrent) end items as the result of a process. By-products are items that can be produced at any step of a process, but were not planned. 
Intermediate products are items defined as a result of a step but are automatically consumed in the following step. Generally, intermediates are 
nonstock items and are only defined steps with a pay-point for reporting purposes. Standard components (Discrete Manufacturing) or ingredients 
(Process Manufacturing) are consumed during the production process. Valid values are:    C Co-products    B By-products    I Intermediate 
products    Blank Standard components or ingredients

szCoByProductBranchMMCUcharOPTNONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

mnCoByProductItemKITMATH_NUMERICOPTNONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

szCoByProduct2ndItemKITLcharOPTNONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number. This is used in a parts list as either a parent or component number. In the Equipment 
Management system, this item is used for memo purposes only.

szCoByProduct3rdItemKITAcharOPTNONE

The system provides three separate item numbers:    1. Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely non-significant 
item number.    2. 2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3. 3rd Item Number - Another 25-digit, 
free form, user defined alphanumeric item number.

mnCoByProductQtyPrimBQTYMATH_NUMERICOPTNONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

mnCoByProductQtyTransQNTYMATH_NUMERICOPTNONE

The number of units that the system applies to the transaction.

mnConversionFactorCONVMATH_NUMERICOPTNONE

The factor that the system uses to convert one unit of measure to another unit of measure.

mnFeatureCostPercentF$RPMATH_NUMERICOPTNONE

A percentage that the Simulate Cost Rollup program uses to calculate the cost of a feature or option item as a percentage of the total cost 
of the parent. Enter the percentage as a whole number, for example, enter 5% as 5.0.

mnCoByProductCostPercentF$RPMATH_NUMERICOPTNONE

A percentage that the Simulate Cost Rollup program uses to calculate the cost of a feature or option item as a percentage of the total cost 
of the parent. Enter the percentage as a whole number, for example, enter 5% as 5.0.

mnCoByProductPercentRateF$RPMATH_NUMERICOPTNONE

A percentage that the Simulate Cost Rollup program uses to calculate the cost of a feature or option item as a percentage of the total cost 
of the parent. Enter the percentage as a whole number, for example, enter 5% as 5.0.

mnCoByTotalB1_C4XSMCMATH_NUMERICOPTNONE

Used to calculate cost during the simulation process.

mnCoByPercentB1_C4XSMCMATH_NUMERICOPTNONE

Used to calculate cost during the simulation process.

szWorkCenterMCUcharOPTNONE

An alphanumeric code that identifies a separate entity within a business for which you want to track costs. For example, a business unit 
might be a warehouse location, job, project, work center, branch, or plant. You can assign a business unit to a document, entity, or person for 
purposes of responsibility reporting. For example, the system provides reports of open accounts payable and accounts receivable by 
business unit to track equipment by responsible department. Business unit security might prevent you from viewing information about business units 
for which you have no authority.

nNumberOfKeysINT01integerOPTNONE

Number of Days in Future to Query for Responses Due. 

cProcessModeEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cCacheCodeErrorEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cSuppressErrorMessagesEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

szErrorMessageIDDTAIcharOPTNONE

A code that identifies and defines a unit of information. It is an alphanumeric code up to 8 characters long that does not allow blanks or 
special characters such as %, &, or +. You create new data items using system codes 55-59. You cannot change the alias.

mnJobNumberJOBSMATH_NUMERICOPTNONE

The job number (work station ID) which executed the particular job.

cReturnCursorFlagEV01charOPTNONE

An option that specifies the type of processing for an event.

idCursorGENLNGIDOPTNONE

General purpose ID variable.

Related Functions

None

Related Tables

None