SelectBillOfMaterial

Select Bill Of Material

Major Business Rule

Object Name: B3000550

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C

Data Structure

D3000550 - SelectBillOfMaterial

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
szBranchMMCUcharNONENONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

mnItemNumberKITMATH_NUMERICNONENONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

mnRequestedQtyRQTE1MATH_NUMERICNONENONE

The number of parent items that you want to process. The system calculates lower level values in quantity per the number of parent items 
requested. For instance, if it takes 3 components per a parent item, then with a requested quantity of 10, the system would plan and cost for 30 
components.

szTypeOfBillTBMcharNONENONE

A user defined code (40/TB) that designates the type of bill of material. You can define different types of bills of material for different uses. 
For example:    M     Standard manufacturing bill    RWK   Rework bill    SPR   Spare parts bill  The system enters bill type M in the work order 
header when you create a work order, unless you specify another bill type. The system reads the bill type code on the work order header to 
know which bill of material to use to create the work order parts list. MRP uses the bill type code to identify the bill of material to use when it 
attaches MRP messages. Batch bills of material must be type M for shop floor management, product costing, and MRP processing.

cRequestedBillFoundEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

cBillsFoundEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

mnBatchQuantityBQTYMATH_NUMERICNONENONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

szUnitOfMeasureUOMcharNONENONE

A user defined code (00/UM) that indicates the quantity in which to express an inventory item, for example, CS (case) or BX (box).

cSuppressErrorMessageEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

szErrorMessageIDDTAIcharNONENONE

A code that identifies and defines a unit of information. It is an alphanumeric code up to 8 characters long that does not allow blanks or 
special characters such as %, &, or +. You create new data items using system codes 55-59. You cannot change the alias.

cRequestedQtyFoundEV01charNONENONE

An option that specifies the type of processing for an event.

Related Functions

None

Related Tables

F3002 Bill of Material Master File