DeleteOperationResources

Delete Operation Resources

Major Business Rule

Object Name: B3000110

Parent DLL: CMFGBASE

Location: Client/Server

Language: C

1.Functional Description

1.1Purpose

Delete Co-Products, By-Products, Ingredients, and Intermediates from an Operation. (Mode:  1=All, 
2=Co-Products, 3=By-Products, 4=Ingredients, 5=Intermediate)


1.2Setup Notes and Prerequisites



1.3Special Logic



2.Technical Specifications



2.4Processing 

1.0.  Delete Co-Products, By-Products, Ingredients, and Intermediates from the Operation.

1.1.  If mode is equal to '1' or '2', delete Co-Products.  Delete Co-Products from the Bill of 
Material Table (F3002) using index CoByProduct, Item, +A where COBY='C', ITM=Parent Item, CMCU=Parent 

Branch, TBM=Type of Bill, BQTY=Batch QuantityDisplay, UM=Unit of Measure, OPSQ=Operation Sequence.


1.2.  If Mode is equal to '1' or '3', delete By-Products.  Delete By-Products from the Bill of 
Material Table (F3002) using index CoByProduct, Item, +A where COBY='B', ITM=Parent Item, CMCU=Parent 

Branch, TBM=Type of Bill, BQTY=Batch QuantityDisplay, UM=Unit of Measure, OPSQ=Operation Sequence.


1.3.  If Mode is equal to '1' or '4', delete Ingredients.  Delete Ingredients from the Bill of 
Material Table (F3002) using index CoByProduct, Parent Item, +A where COBY = blank, KIT=Parent Item, 

MMCU=Parent Branch,  TBM=Type of Bill, BQTY=Batch QuantityFile, and OPSQ=Operation Sequence.    


1.4.  If Mode is equal to '1' or '5', delete Intermediates.  Delete Intermediates from the Bill of 
Material Table (F3002) using index CoByProduct, Parent Item, +A where COBY = 'I', KIT=Parent Item, 

MMCU=Parent Branch,  TBM=Type of Bill, BQTY=Batch QuantityFile, and OPSQ=Operation Sequence.    



^

Data Structure

D3000110 - Delete Operation Resources

Parameter NameData ItemData TypeReq/OptI/O/Both
mnParentItemKITMATH_NUMERICNONENONE

The system provides for three separate item numbers.    1.   Item Number (short) - An eight-digit, computer assigned, completely 
non-significant item number.    2.   2nd Item Number - The 25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.    3.   3rd Item Number - Another 
25-digit, free form, user defined alphanumeric item number.

szParentBranchMMCUcharNONENONE

A code that represents a high-level business unit. Use this code to refer to a branch or plant that might have departments or jobs, which 
represent lower-level business units, subordinate to it. For example:     o Branch/Plant (MMCU)     o Dept A (MCU)     o Dept B (MCU)     o Job 123 
(MCU) Business unit security is based on the higher-level business unit.

szTypeOfBillTBMcharNONENONE

A user defined code (40/TB) that designates the type of bill of material. You can define different types of bills of material for different uses. 
For example:    M     Standard manufacturing bill    RWK   Rework bill    SPR   Spare parts bill  The system enters bill type M in the work order 
header when you create a work order, unless you specify another bill type. The system reads the bill type code on the work order header to 
know which bill of material to use to create the work order parts list. MRP uses the bill type code to identify the bill of material to use when it 
attaches MRP messages. Batch bills of material must be type M for shop floor management, product costing, and MRP processing.

mnBatchQuantityFileBQTYMATH_NUMERICNONENONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

szUnitOfMeasureUMcharNONENONE

A user defined code (00/UM) that identifies the unit of measurement for an amount or quantity. For example, it can represent a barrel, box, 
cubic meter, liter, hour, and so on.

mnOperationSequenceOPSQMATH_NUMERICNONENONE

A number used to indicate an order of succession. In routing instructions, a number that sequences the fabrication or assembly steps in the 
manufacture of an item. You can track costs and charge time by operation. In bills of material, a number that designates the routing step in the 
fabrication or assembly process that requires a specified component part. You define the operation sequence after you create the routing 
instructions for the item. The Shop Floor Management system uses this number in the backflush/preflush by operation process. In engineering 
change orders, a number that sequences the assembly steps for the engineering change. For repetitive manufacturing, a number that 
identifies the sequence in which an item is scheduled to be produced. Skip To fields allow you to enter an operation sequence that you want to begin 
the display of information. You can use decimals to add steps between existing steps. For example, use 12.5 to add a step between steps 
12 and 13.

cModeMODEcharNONENONE

The processing mode used in Purchase Order Consolidator to signify when specific orders are being processed.

mnBatchQuantityDisplayBQTYMATH_NUMERICOPTNONE

The quantity of finished units that you expect this bill of material or routing to produce. You can specify varying quantities of components 
based on the amount of finished goods produced. For example, 1 ounce of solvent is required per unit up to 100 units of finished product. 
However, if 200 units of finished product is produced, 2 ounces of solvent are required per finished unit. In this example, you would set up batch 
quantities for 100 and 200 units of finished product, specifying the proper amount of solvent per unit.

Related Functions

None

Related Tables

None